Monday, June 22, 2009

Gempur di Manek Urai

Aku berulang-alik ke Manek Urai membantu apa yang patut. Malam tadi aku bersama 3 orang ahli usrahku ke Manek Urai untuk mendengar ceramah dari Tok Guru, Dato' Seri Anwar Ibrahim, Ustaz Nasuruddin dan Timbalan Pengerusi DAP Dr Tan Seng Giaw. Lantaran kelewatan turun dari rumah kami sampai sejurus Tok Guru berdoa. Tapi kami teruskan langkah untuk melihat keadaan di sana. Pendengar yang terlampau ramai, dalam anggaranku seramai 5 ribu orang atau lebih dari anggaran tersebut.


Kalau melihatkan kehadiran rakyat malam tadi aku terasa ingin meletakkan target untuk menang, tetapi usaha dahulu baru kita boleh bertawakkal kepada Allah Taala. Sekarang masa untuk berusaha berlipat ganda untuk memastikan kemenangan PAS di Manek Urai. Kami yang berada di bilik gerakan Muslimat Negeri memastikan program yang dilaksanakan oleh mas'ul UPU oleh kawasan-kawasan yang bertugas. Aku percaya dengan semangat kerja yang dilakukan oleh muslimat mampu menghasilkan natijah yang baik.

Semangat yang ditunjukkan oleh petugas muslimat tidak terlawan oleh petugas muslimin sebenarnya, bukan bermaksud untuk memuji tetapi kenyataan yang perlu diterima.. Tugas muslimat ini yang menjayakan PAS di Malaysia umumnya dan Kelantan khususnya. Faktor ziarah merupakan faktor kemenangan kepada kita. Kepada mahasiswa yang ingin membantu tugas-tugas muslimat bolehlah belajar dari muslimat PAS khususnya. Tugas yang berat tapi mudah atau mudah tapi payah.

Kita belajar dan berlatih dan jangan pandai mengkomen itu dan ini, suasana yang kita lihat bukan seperti yang kita fikirkan. Bukan tugas yang mudah tetapi kita turut sama bergandingan untuk memastikan kemenangan ini.

No comments: