Monday, February 8, 2010

Brainstorming Lajnah Penerangan & Dakwah DMPNK

Gandingan idea dicetuskan di bilik hawa dingin di Sudara Beach Resort pada 4 & 5 Februari lepas. Untung jugak dingin sebab kepanasan dalam memberi idea dan brainstorming betul-betul digarapkan dalam perbincnagan ini. Sebelah malamnya pekena maggie ketam di Cherang Ruku, Semerak, bersebelahan pejabat DUN Semerak. Aku tidak berapa menggemari makanan yang perlukan ketelitian memakannya menyebabkan aku menghabiskan maggie tersebih dahulu dan baharulah aku meratah ketam yang tidak berapa asyik untuk aku gian memakannya. Makan juga kerana sudah terlalu lama aku tidak mengadapnya. Itu sahaja tetapi untuk mengidam mungkin tidak sekali.


Terima kasih kepada K'Tie yang beria-ria minatnya dengan ketam, dia telah berkali-kali datang untuk menjamu selera, walau perjalanan jauh tetapi tidak mengapa asal makanan kegemaran dapat dirasai.Begitulah ragam manusia, kita boleh rasai dan tengok tentang kegemaran pada perkara yang berlainan.


Lajnah kami merancang program yang agak besar kali ini. Program tersebut memerlukan ketelitian dan gerak kerja yang bermula sekarang. Aku merancang untuk mencipta skrip, tetapi apabila diberitahu kepadaku yang muslimat tidak memahami apa yang aku persembahkan, adui lemah semangat untuk aku mengarang. Tetapi disembuhkan dengan seorang muslimat masih memuji-muji persembahan aku pada progrma yang lepas, aku terasa semangat kembali.

Begitulah hal keadaanya perasaan bila bersama muslimat, perasaan naik dan turun sentiasa berlaku. Hmm biarkan itu sebenarnya proses. Proses kemantapan dan kematangan diriku

No comments: