Sunday, November 8, 2009

next episode...

Kekalahan yang dialami oleh Pasukan kelantan diterima dengan agak pahit, dan penyokong Kelantan telah menyebabkan Stadium Sultan Jalil bertukar corak. Ini baru perlawanan bola sepak, belum lagi yang lain, kalulah Tok Guru diperlekehkan atau diISA, apa yang akan berlaku? Rasanya kejadian yang tidak diingini pasti berlaku (bagi pandanganku la). Walaupun kecewa dengan kekalahn amlam tadi namun kesyukuran tetap dilafazkan sekurangnya pasukan kelantan mampu berjaya ke peringkat akhir.


Terkadang kita amat jarang untuk menerima kekalahan, rasa yang tidak suka dirasa. Bagaimana ye sakitnya menerima kekalahan di dunia tidaklah sesakit untuk menerima keputusan Allah dimana kita akan ditempatkan syurga atau nereka. Biar kita kalah di sini tetapi menang di sana. itu harapan semua mukminin di dunia ini.


mereka yang kalah sentiasa menganalisa gerak kerja yang lebih baik, setelah sekian lama PAS kalah di Kelantan, bangkit pada tahun 1990 dan tetap mempertahankan kemenangan hingga ke saat ini. Maka dalam mebghadapi situasi PRU 13 kerja kuat perlu dilakukan sekarang demi mmastikan kemenangan tetap milik Islam.

No comments: