Saturday, January 30, 2010

Mahabbah Tok Guru bersama Ketua2 Agama





Hotel New Pasific- Pada 28 Januari 2010 makan tengahari MB Kelantan bersama Ketua-ketua Agama berjaya diadakan di Kota Bharu. Perjumpaan tersebut menghilangkan lagi sandiwara pergolakan agama-agama di Malaysia lantaran pengguna kalimah Allah dalam bible terjemahan Bahasa Melayu. Maka di sana pelbagai pendapat yang keluar lantaran isu tersebut dibenarkan oleh Mahkamah persekutuan.


Jemputan dari pelbagai ketua-ketua agama termasuk kristian, hindu, budha dan sikh.Aku ingin melaporan sedikit dari sidang akhbar yang dihadiri oleh Tok Guru MB apabila ditanya mengenai dakwah PAS kepada PKR dan DAP, Tok Guru menjawab Rasulullah dakwah 25 tahun, Nik Aziz baru berapa tahun bersama DAP dan PKR, jawapan yang best. Manakala apabila wartawab bertanyakan ketua agama Kristian, mereka menjawab kedatangan mereka ke Kelantan adalah untuk bertemu Tuan Guru kerana mendengar dari akhbar dan media, maka mereka buat keputusan untuk bersua Tuan Guru, melihat dan berdepan secara direct dengannya. Aku merasa banggsa kerana Menteri Besarku ini digemari oleh semua orang hatta luar dari Islam, melihat sendiri kewibawaan Tok Guru dan pemerintahannya di Kelantan.

Dengan pelbagai masalah yang timbul sekarang ini aku tetap bersama Tok Guru, walau terkadang pandangannya berlainan menimbulkan pelbagai spekulasi, namun husnu zhon aku bersama Tok Guru.

No comments: