Friday, January 15, 2010

Permulaan program lajnah

Program Ceramah Isu Semasa bermula di Kawasan Kota Bharu di DUN Kota Lama pada khamis 14 Januari oleh YB Saifuddin Nasution Ismail, Ahli PArlimen Machang bercerita tentang isu-isu yang bergelegar seputar Malaysia. Betapi kemelut tersebut menjadi semakin dahsyat. Ia menajdi semakin membarah dalam masyarakat Malaysia. Dengan kehadiran 100 lebih sedikit sebanyak memberi semangat kepada kami (Lajnah Penerangan Negeri) agar lebih istiqamah dan bersemangat dalam menyebarkan dakwah Islam dan target mengekalkan pemerintahan Ulamak di Kelantan.


Pada ahad ini 17 Januari kami akan berbincang dengan lebih baik demi kelancaran strategik ajnah kami demi pembawaan yang lebih baik. Perancangan program serta muhasabah tidak boleh ditinggalkan. Kerja yang terbaik akan terhasil dengan kedua-dua perkara tersebut.Kawasan perlu menggerakkan ajk cawangan dan DUN masing-masing demi kelancaran siri-siri dakwah, tidak ada berhenti sekejap kerana musuh tidak pernah tidur untuk menjatuhkan Islam. Perancangan beratus tahun akhirnya khilafah Islamiah tersungkur jua pada tahun 1924.


Dengan tenaga yang ada kami perlu mengerah sebaik dan sehabisnya untuk perjuangan ini, bekalan ilmu, semangat jua iman tidak akan mematahkan perjuangan ini.
Perancangan Lajnah kali ini akan bersifat strategik dalam kelancaran program yang bakal dilaksanakan. Permulaa dengan negeri turun ke setiap kawasan memantau penerangan masing. Kami telah turn setiap kawan pada PRU 12 baru ini. Maka kali ini kami perlu turun lagi demi kelancaran penerangan kepada rakyat.

No comments: