Sunday, January 3, 2010

Perasmian pejabat Urusetia Wanita, Keluarga & Kesihatan




YAB Tuan Guru Dato' Menteri BEsar sudi mencemarkan duli untuk merasmikan pejabat baru Urusetia Wanita, dihadiri dengan wakil muslimat setiap DUN dan kawasan. Bait-bait kalam dari YB Wan Ubaidah (K'ubai) tentang realiti kerajaan PAS terhadap wanit, seperti segala iklan perlu menutup aurat, cuti bagi bersalin selama 60 hari dan pelbagai perkara yang baru turut ditiru oleh kerajaan pusat.
Unit Kaunseling juga disediakan oleh urusetia ini guna khidmat kepada pelanggan. Dalam kemelutan isu-isu ruamahtangga sentiasa berlaku, dan Kelantan mencatat statistik tertinggi pernikahan dan perceraian di Malaysia.

Amanat Tok Guru tadi menyatakan nasihat terakhir Rasulullah semasa hujjatulwada' di Lembah Uranah, Gunung Arafah berpesan agar berbuat baik kepada perempuan. Wanita insan paling lemah dan keras jika tidak dibimbing sebaiknya. Peranan suami membentuk isterinya bukan setakat nafkah batin dan zahir malah kebahagian yang selayaknya yang perlu diberi kepada si isteri. Bukan haknya seorang suami memakan harta yang diperolehi isteri.

No comments: