Sunday, January 18, 2009

Kemenangan diimpi




Allah akbar!alhmadulillah kejayaan dicapai setelah 2 minggu berkerja dan berkempen di Kuala Terengganu. Kemenangan yang tidak diduga ini disambut dengan takbir dan sujud syukur bagi penyokong gerakan Islam Malaysia. Sebelum mengecapi kejayaan ini pelbagai onak perlu kita para penggerak lalui. Kepanasan emosi apabila berhadapan dengan sesama sendiri dan lawan. Rasanya (bagi aku) ujian-ujian yang Allah berikan ini adalah untuk memberi kemenangan kepada PAS.

Pergolakan bermula dari pemilihan calon, ganguan dari pihak lawan, ukkhuwwah sesama kita. Dengan mehnah ini kita tetap bergerak dan bekerja dan kejayaan menyebelahi PAS. Berbaloi dengan kerja-kerja yang dilakukan. Tetapi jika sekiranya kalah maka aku turut bersyukur kerana kita telah berjuang sebelum kalah. Tetapi kita tidak kalah kita tetap berjuang menang atau syahid. Menang jua suatu ujian, kerana perasaan riak boleh lahir apabila menghadapi kejayaan, walau apa pun kejayaan ini adalah suatu kerja Islam yang perlu dilaksanakan khususnya kepada rakyat Kuala Terengganu.
Pengumuman calon yang menang telah diisytiharkan di stadium tertutup negeri. Kejayaan disambut dengan takbir. Alhamdulillah.

Aku semalam bertugas sebagai anggota MAFREL iaitu NGO yang mengawasi pilihanraya di Malaysia. Aku bernasib baik dapat berada di tempat pengundian. Kami seramai 2 orang ditugaskan untuk memantau pusat pengundian di DUN Ladang Sekolah Kebangsaan Bariah. Berada di situ aku mengenali SPR dan bagaimana proses pilihanraya berjalan, mendengar cerita dari polis dan bercerita (berdakwah sebenarnya) membuatkan aku lebih mengenali mereka. Polis yang ditugaskan awal pagi pada jam 4 pagi (solat subuh sempat ke tidak)hingga jam 5 petang. Kepenatan terserlah di wajah mereka. Makanan yang dihantar melebihi waktu dan tidak cukup, tidak tidak cukup menyebabkan ramai diantara mereka yang sakit. Sekiranya PAKATAN yang mengambil alih pemerintahan di Malaysia aku berharap polis dilayan sebaiknya.
Di sini aku bukan menyebelahi mereka tetapi mereka dikuasai pemerintah.

Pada malam pengistiharan calon, tidak ada polisyang berkeliaran, pada tanggapan aku mereka mungkin terlalu kepenatan dan berada di khemah masing-masing. Polis di Kuala Terengganu yang diimport untuk menjaga PRK ini seramai hampir 6,000 orang, ditempatkan di tiga kawasan.
Satu khemah dimuatkan dnegan seribu orang polis. bayangkan bagaimana mereka merehatkan badan dan menggunakan bilik air.

Kita bekerja dan berdoa dan bertawakal agar PRU 13 adalah kemenangan bagi pihak kita yang perubahan akan kita laksanakan.
ALLAH AKBAR

No comments: