Thursday, January 1, 2009

Doa untuk Palastine?

Baitul muqaddas dibedil lagi...bertambah lagi syuhada' di bumi suci itu. Dan di mana peranan kita sebagai saudara seakidah? memerhati, melihat, mendengar dan memberi pandangan? Semasa aku belajar di Mesir pernah terlintas di fikiranku untuk kelaur berjuang bersama pejuang Palastine, tapi itu adalah mustahil. Tapi perkara ini pernah dicita-citakan dalam hatiku. Aku juga terfikir bagaimana akhir hidupku nanti, dalam mempertahankan Islam atau bagaimana. Rakyat baitul muqaddas terang-terangan akan mendapat title syahid, tetapi kita bagaimana?

Rakyat kita yang hidup dengan harmoni, tapi rasa takut kepada gejala maksiat, atau takut dengan penyakit yang menghadapi kita, betapa ruginya memikirkan perkara yang tidak memberi manfaat. Berkhayal dan berangan pada perkara yang sia-sia. Kita boleh tidur lena di bilik berhawa dingin di atas tilam yang empuk. Tapi bagaiaman nasib saudara kita yang diperangi musuh?

Maka doa nazilah jangan ditinggalakan, sertakan dalam doa dan qunut pada setipa kali solat. Doa-doa kalian diperlukan buat masa ini, tapi jika diperlukan tenaga dan kekuatan kita untuk mara mengadapi Israel Laknatullah maka itu adalah seruan jihad dan wajib kita penuhi. ALLAH AKBAR!!!

No comments: