Sunday, January 25, 2009

Selamat bertugas kepada kepada sahabat

Tahniah!Mabruk! kepada sahabat-sahabat yang diberi rezeki oleh Allah Taala kerana berjaya memberikan khidmat tenaga kepada rakyat Palestin di Ghaza. Aku hanya berdoa dari jauh dengan rasa bila aku akan memberi sumbangan kepada mereka? segi tenaga atau kata-kata rangsangan.

Kutipan Cakna Palestin Jumaat lepas telah berjaya mendapat wang sebanyak RM1.4 juta. Wang tersebut akan disalurkan kepada rakyat Palestin terutama di Ghaza. Kutipan besar-besaran itu menandakan keprihatinan rakyat Kelantan. Tapi yang aku musykilkan adalah memboikot barangan Amerika dan Yahudi seperti McDonald, KFC, Pizza Hut, Tesco dan sebagainya tidak berjaya dilakukan oleh masyarakat Malaysia. Adakah Malaysia rakyat yang kurang prihatin atau bagaimana tidak dapat dihuraikan. Kita perlu merujuk barangan yang perlu diboikot. Itu sahaja peranan yang paling utama untuk kita lakukan. Sekarang musim cuti sekolah, tapi kulihat ramai lagi yang berkunjung ke tempat produk Amerika, membeli dan memberi saham kepada mereka. Cuba andainya setiap ringgit yang kita berikan merupakan satu peluru untuk menembak kanak-kanak di Palestin. Hanya gambaran tersebut yang dapat mengelak diri dari terus membajai barangan keluaran Yahudi dan Amerika.

Maka boikot akan terus dilaksanakan sehingga berakhirnya dunia ini. Kerana itu sahajalah saham demi membantu saudara seakidah dari terus dibunuh. Kafir laknatullah Yahudi dan Amerika

No comments: