Tuesday, March 24, 2009

HARAKAH & Suara Keadilan diboikot

Sistem peperangan yang tidak adil telah digunapakai oleh UMNO dalam menyekat sumber informasi PAS kepada rakyat dengan menggunakan pentas kerajaan. Strategi perlu ada dalam menghadapi peperangan, tipu helah dan seumpamanya. Tapi kalau menyekat info dari pembangkang itu bukan caranya. Suara pembangkang dari PAS tentunya HARAKAH dan internet melalui blog-blog yang menyokong perjuangan PAS. Tetapi internet tidak semua masyarakat memperolehinya, sedangkan sumber kerajaan dan parti memerintah adalah televisyen dan media massa dapat diperolehi setiap masa. Betapa tersekat perjuangan Islam disebarkan. Di sini boleh dikatakan kerajaan tidak memberi ruang kepada pembangkang menyuarakan pandangan dan pendapat, kalau di parlimen hanya setengah jam rakyat melihat reaksi pemimpin di dewan. sepatutnya sidang dewan dibuat secara langsung melalui televisyen dan internet, di situ rakyat dapat menilai inikah pemimpin yang aku pilih?

Semangat perjuangan telah dibakar melalui tulisan, peranan akhbar telah menyedarkan rakyat semasa itu , kita perlu memerintah sendiri bukannya British. Setelah berjuang sekian lama maka rakyat Tanah Melayu dapat memerintah Tanah Melayu. British tidak menyekat demontrasi rakyat semasa itu, dan British tidak menggelarkan rakyat sebagai 'demontrasi jalanan'. Tetapi pemerintah yang sama kulit dan sama agama dengan rakyat tidak seiring dengan moto yang ada pada parti mereka. bagaimana untuk bersatu kiranya apa yang ada tidak mampu dilunaskan sebaiknya. Keadilan dan kesaksamaan. Masih jauh lagi sebenarnya untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang benar-benar sifar rasuah misalnya, atau untuk mencapai target Wawasan 2020.

Apa yang perlu dilakukan dengan pemboikotan ini? Maka blogger yang pro perjuangan Islam PAS, perlu lebih giat dan aktif menjadi lidah PAS. Serat doa dan doa agar KDN menarik balik sekatan tersebut. Doa adalah senjata yang paling hebat, yakinlah!

No comments: