Tuesday, March 10, 2009

Sertai demo

Pertama kali dalam hidupku sertai demo PPSMI di ibu kota tempoh hari dan pertama kali juga merasa gas pemedih mata. Kesannya amat best tapi rasa dalam diri semakin bersemangat, barangkali itulah rasa yang dialami oleh para pejuang, bila disanggah lagi bersemangat. Itulah aku lihat semasa demo PPSMI tempoh hari. Apabila polis menyembur air pemedih mata, maka berlarian para pendemo, selepas itu kembali lagi, apa nak ditakut pada semburan air pemedih mata berbanding bedilan peluru yang bakal menyakitkan atau membawa syahid. Apa yang diinginkan selain mati syahid, itu cita-cita yang utama.

Semasa menuntut dahulu keinginan ingin bermuzaharah (demonstrasi) terpaksa dilupakan, yelah semangat memang semangat tapi mesti rugi jika namaku naik ke kedutaan dan tokleh sambung. jenuhnya, baik aku ditangkap di bumi sendiri, rasanya lebih berbaloi. Kalau di sana akan merosatkan nama persatuan dan sebagainya. Maka rasa itu itu kupendamkan sahaja dan luahkan melalui tulisan cuma.

Maka waktu untuk mengeluarkan rasa tidak puas hati kepada pentadbiran negara dilkeluarkan bersama demo dan membetuli masyarakat ke arah nur pastinya, kerana aku bersama Parti Islam SeMalaysia.

Maaf gambar-gamabr akan ku loadkan selepas ini kerana ada hal yang tak dapat dielakkan.

No comments: