Tuesday, April 14, 2009

Hari-hari adalah hari untuk berubah

Moga-moga hari ini adalah hari yang terbaik dari semalam dan esok lebih terbaik dari hari ini. Tahniah kepada yang selalu memanfaatkan masanya untuk melakukan sesuatu yang terbaik untuk Islam. Berbuat baik kepada keluarga, mencari rezeki untuk keluarga, berbuat baik sesama insan, moga hari ini adalah hari perubahan demi sebuah perubahan pada sebuah ukhuwwah yang terbaik kita miliki.

Rasa sukar untuk berubah, tapi berjihad untuk berubah, pasti Allah akan menolong dan membantu kepada hambaNya yang berdoa dan memiliki azam yang berterusan.Faiza azamta fatawakkal 'alallah (Apabila kamu berazam/cita-cita maka tawakkal kepada Allah).

Kiranya ada ujian dan mehnah yang perlu diharungi, maka itu adalah jihad yang perlu dilalui demi sebuah perubahan. Kita pastinya tidak diduga seumpama orang dahulu, seperti diletakkan batu di dada, digunting kulit, dicabut kuku dan seksaan-seksaan yang terkadang tidak terfikir di minda, namun itu adalah sennarai yang pastinya kita mengalami kecuali ujian hati dan perasaan. Kesediaan untuk merelakan, meminta maaf, mengucap terima kasih, mengakui kesalahan dan contoh-contoh yang menjatuhkan ego pastinya.

Aku sebagai penulis pastinya diuji dengan kalamku, moga aku dibantu jua oleh sahabat sentiasa ditegur dan ditegur moga aku berjalan dengan langkahan yang baik bukannya senget tapi tetap tidak ditegur sahabat. Siapa yang menegur itu adalah sahabat yang menyayangikeranan berlandaskan ukhuwwah fillah.

No comments: