Thursday, April 2, 2009

Seketika di Bukit Gantang

Tempoh hari semasa bertugas di Bukit Gantang aku mengiringi YB k'Zailah dan YB k'Ani memantau perjalanan petugas di seluruh DUN di Bukit Gantang. Kita melihat keadaan petugas di sana, ada yang mengalami masalah lantaran suasana yang cukup berbeza dari Kelantan. Tetapi aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada petugas Kelantan yang bertungkus-lumus bekerja demi memenangkan Parti Islam Semalaysia (PAS) juga demi Islam yang ingin kita pertahankan hingga ke titisan darah yang terakhir.

Dari satu DUN ke satu DUN memang agak berjarak maka keletihan terpancar di wajah kedua YB ini, tetapi demi melihat gerak kerja serta memberi peransang kepada petugas mereka teruskan langkah. Dan ini sebagai sumber semangat kepada diriku juga. Aku didatangkan dengan pelbagai pertanyaan dari sahabat bagaimana kemampuan PAS untuk mennag? Aku hanya mampu menjawab usaha dulu dengan sebaik-baik usaha mungkin 200% dan kita akan melihat hasilnya. Bukan berpuas hati atau ada perasaan tidak pasti atas kemenangan tetapi sekarang ini masa yang masih ada kita perlu husnu-zhon dan berpandangan positi demi sebuah kemenangan. Allah tidak akan tanya menang atau kalah tetapi kita berusaha atau sebaliknya.

Maka munajat kita semua petugas parti dan sahabat-sahabat yang tidak sempat bersama kami lafazkan doa dan munajat demi pertolongan dari kejauhan. Ucapakan hasbiallah wa ni'mal wakil sebanyak mungkin yang kalian mampu. Khususnya kepada pilihanraya Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai.

No comments: