Thursday, April 9, 2009

Tahniah untuk semua penyokong Islam

Selama berhari-hari bertugas sebagai petugas pilihanraya, akhirnya Allah memberi kemenangan kepada parti Islam. Aku bersama sahabat round kawasan membuang undi hampir seluruh Parlimen Bukit Gantang, melihat dan membuat kesimpulan itu semestinya. Aku menaiki pajero YB Cikgu Rahim, maka sedikit menarik perhatian orang ramai. Sampai di kawasan tempat pengundian ada kalanya kami di booo oleh penyokong UMNO, tetapi kami hanya melambai dan tersenyum, huu rasa bengkak juga dalam hati tetapi kami hanya di boo bukannya di lempar dengan sesuatu atau disakiti. Tapi itu lah akhlak yang ditunjukkan. Tapi pastinya kesabaran perlu tinggi dalam melaluinya. Aku terkadang kagum dengan pimpinan PAS kerana walau dimaki tetap menunjukkan akhlak yang terbaik. beginilah pejuang Islam, penegak agama Allah pasti akan melaluinya detik-detik menyakitkan walau sedikit. Kalau pejuang Islam tidak diduga maka bukan pejuang namanya.

Peratus pengundi yang keluar hanya 40% pada sebelah tengah hari, dari info Perak fm. Dalam jam 2 lebih kedengaran satu upu kalah. Aku sudah lemah seluruh badan, semangat terasa berkurangan, rasanya nak balik bilikan gerakan, lelapkan mata. Tapi rahmat Allah mengatasi segalanya sebelum maghrib rasa semangat sedikit, aku pujuk diri mungkin kemenangan berpihak kepada kita? Maghrib dapat sms yang kita menang 3 upu. Semangat semakin mendatang, dan aku dapat sms dari sahabatku yang belajar di Mesir, dari Malaysiakini.com, kita menang dengan majoriti 2 ribu lebih. Maka aku terus sujud syukur dan kukhabarkan kepada sahabat-sahabat yang berada di bilik gerakan. Malamnya kami ke Taiping demi mendengar keputusan dari SPR. Alhamdulillah dengan Dato' Seri Nizar=21860 Ismail Safain=19071 Bebas=62, majoriti 2789.

Kemenangan ini adalah ujian, ujian dalam menjaga rakyat dengan memberi sumbangan, ujian dari harapan rakyat yang tinggi menggunung kepada PAS, ujian kita melaksanakan apa yang dijanjikan. Semoga segala ujian tersebut dapat dilepasi dengan melakukan kerja-kerja kebajikan kepada rakyat Bukit Gantang. ALLAH AKBAR!!!

No comments: