Monday, April 27, 2009

Kita pilihanraya lagi

Apa perasaan dalam prk kali ini. Buat masa ini tidak terjelma lagi sengat untuk turun membantu jentera, mungkin jentera belum lagi bermula tetapi perancangan sudah bermula. Nampaknya prk kali ini bermula sebelum 4 hari muktamar PAS berlangsung. Ketika prk Permtang Pauh tahun lepas berlaku selepas sahaja muktamar PAS di Ipoh, Perak. Tidak tahu juga apa helah dari pihak SPR. Tetapi hampir berkebetulan statement dari YB Dato' Mohd. Amar yang mana-mana prk akan berlangsung semasa PAS sedang bersiap sedia dengan kerja muktamar atau selepasnya beberapa ketika.

Mengharapkan SPR tidak berada di mana-mana pihak, tetap dengan pendirian yang satu. Harapan dari kita tetap akan berlaku, namun pihak yang berkenaan perlu berani untuk menegakkan kewibawaannya di persada keadilan.

Aku begitu mengharapkan yang PAS akan meletakkan calonnya. Semangat untuk bekerja akan bertambah kiranya calonnya dari PAS. Tetapi berserah sahaja kepada pihak atasan, aku yang berada di sini perlu wala' dan patuh dengan keputusan yang diambil oleh pipmpinan parti. Maka wala' jika sekiranya kamu suka atau benci. Jika kita masih lagi kabur tentang wala' maka bacai dan telitilah tajuk ini dengan sebaiknya.

No comments: